Mara Digital : Pekerja Tak Cekap, Spesifikasi Barang Tak tahu, Macam Mana Nak Lawan Low Yatt

loading...
Saya baru lepas berurusan di Mara Digital
Beli printer 5 dalam 1
Saya sentiasa menyokong perniagaan orang Melayu

Cumanya setelah berurusan di Mara Digital ni,saya nak bagi nasihat sikit la kat adik2 yg baru nak up ni:-

1. Pastikan adik mahir dengan spesifikasi produk yg nak di jual. Mungkin adik baru 3 hari kerja kat sini tapi abang mana tau. Abg ni banyak soalan teknikal pasal produk yg abg nak tanya dulu sblm beli. So ada masa terluang, adik study lah pasal spesifikasi produk yg di jual kat kedai tu.

2. Teknik berkomunikasi dan level keyakinan tu kena di pertingkatkan lagi. Kita boleh nampak cerdik wp sbnrnya kita ni bodoh dik. Ada teknik dia. Kalau adik nak belajar, kelas pertama abg bagi free. Kelas advance kena bayar lah dik.

3. Main fb ni memang syok dik. Tapi time tengah jaga kaunter, jangan la main lagi. Stop la kejap. Selesaikan urusan resit dan muamalah bersama pelanggan ni dik. Lepas tu nak main farmville sampai lebam pun gasak ko lah dik.

Abang bagi nasihat ni utk kebaikan adik dan kebaikan budaya berniaga bangsa kita dik.
Abg nak Mara Digital ni boleh menyebabkan cina Low Yatt semua menyesal lahir di Malaysia dik.
Lagi pun abg ada syer sikit kat Mara Digital ni.

Keje molek deh!!!
Buzze Azam 




loading...

2 Responses to "Mara Digital : Pekerja Tak Cekap, Spesifikasi Barang Tak tahu, Macam Mana Nak Lawan Low Yatt"

  1. Celaka racist kau. Ada masalah ke Cina boleh berjaya dalam perniagaan dia? Ada masalah ke Cina lahir dekat Malaysia? Bengap abadi la kau. Patut la Melayu sampai kiamat takkan maju. Kenapa? Sebab perasaan dengki tu memang sejak azali adalah dalam diri Melayu macam kau. Patut encourage these Malays to be smart, hardworking and passionate in business macam orang Cina. Jadikan orang Cina sebagai contoh.

    But then again, sebab ada share dalam Mara Digital so patut la racist semacam. Melayu macam kau lah penyebab kenapa Malaysia takkan dapat bersatu, takkan dapat berkembang dengan maju. Melayu macam kau lah punca segala perpecahan dalam negara. Patut kau yang menyesal lahir dekat Malaysia, bukan Cina yang berjaya, menyumbang kepada ekonomi negara dan dalam masa yang sama, ada hati untuk ada EQUAL RIGHTS dalam negara. Aku boleh kata majoriti Cina sayangkan Malaysia.

    Jadi aku tanya kau balik. Ada masalah ke Cina lahir dekat Malaysia sedangkan tanah tumpah mereka juga di Malaysia nih?

    ReplyDelete
  2. Lol.inkambing /ktard in 3..2...1

    ReplyDelete