Kementerian Kesihatan Senarai 30 Kopi Keluaran tempatan Yang Merbahaya

loading...


Tq Sophie Jc, pinjam gambar kejap senarai nama kopi anu ni.
1. Tapi ingat, senarai ni bersifat non-exhaustive, tak terhenti setakat senarai ni. Sebab bukan susah pun, tukar pembungkusan je. Cetak lah jenama apa gambar naga apa sekalipun.
2. Proses pembungkusan pun tak susah mana, dapat 1 bilik dalam 1 lot kedai pun cukup untuk mengoperasikan mesin pembungkus kopi ni.
3. Ataupun cara biasa, pengilangan kontrak, mintak kilang mana-mana bungkuskan. Tak payah susah-susah nak beli dan maintain mesin pembungkus serbuk.
4. Terma 'beracun' tu bukan apa, sebab terma yang digunakan berasal dari Poison Act 1952 yang dibahasamelayukan menjadi Akta Racun 1952.
5. Bahan-bahan yang dicampurkan ni (mungkin sildenafil, tadalafil dan sebagainya) mungkin berada di dalam senarai Racun Berjadual dalam Akta Racun 1952 tersebut.
6. Mana diorang dapat stok sildenafil ni semua? Macam-macam cara, boleh smuggle, boleh beli dari local. Boleh dapat kalau hendak.
7. Sildenafil dan tadalafil tak ada masalah jika digunakan untuk tujuan indikasi yang betul dengan kuantiti yang betul dan dipantau oleh mereka yang berkelayakan.
8. Bab bahaya salahguna racun berjadual dalam kopi ni nanti kami cerita lagi.

loading...

0 Response to "Kementerian Kesihatan Senarai 30 Kopi Keluaran tempatan Yang Merbahaya"

Post a Comment