"Kalau isteri minta apa2 bagi, mana berkenan tu belikan je"

loading...

 






Kalau seorang isteri , seorang ibu tu happy, maka happylah sesebuah keluarga tu..

Ada kisah seorang mat salleh yang tengah cari rumah di Malaysia..Agen beliau tolong carikan beberapa pilihan rumah yang sesuai untuk mereka 7 beranak tinggal di sekitar KL & Selangor.

Suaminya ada pilihan rumah tersendiri. Isterinya juga begitu. Tapi at last, suami decide dan kata ayat di bawah kepada agennya .
.
"Saya pilih apa yang isteri saya suka. Bagi saya, bila isteri saya happy, ibu kepada anak anak saya ni happy, keluarga saya pasti akan happy".
.
How sweet the words was..
.
Teringat kisah awal awal dulu kahwin. Ayah pernah pesan dekat suami. Kamu kalau isteri minta apa apa bagi. Mana yg dia berkenan tu belikan je. Jangan kedekut. Kita ni orang lelaki, orang yang paling kita tak boleh kedekut adalah pada isteri kita sendiri. Kita cari duit pun untuk siapa..
.
Tapi kita sebagai isteri pun kena sedar dan faham..Isteri yang paling baik adalah isteri yang tidak meminta minta kepada suaminya.
.
Suami pun kalau ada lebih, apa salahnya hadiahkan sesuatu pada isteri. Kak sangat percaya suami yang pemurah dan penuh dengan kasih sayang teramatlah murah rezekinya... Rezekinya tak perlu terlampau susah dicari... Malah rezeki sendiri menjemputnya..
.
Selamat menjemput rezeki wahai semua suami di luar sana ;)
loading...

0 Response to ""Kalau isteri minta apa2 bagi, mana berkenan tu belikan je""

Post a Comment