Kerana ‘Gigitan Cinta’, Remaja 17 Tahun Meninggal Dunia

loading...


Perasaan cinta dari dalam dada hanya untuknya yang sentiasa dicintai dan menyintai. Sukarnya untuk diungkap betapa rasa cinta itu ikhlas seikhlasnya kepada dia yang disayangi. Alangkah indahnya hidup ini jika kebahagiaan itu berpanjangan sehingga ke akhir nafas cinta.


Namun, sayang seribu kali sayang apabila kebahagiaan itu tercipta hanya sekejap cuma apabila cinta itu kini tiada lagi dan pergi secara tiba-tiba tanpa tanda-tanda yang diberi.

Maut Kerana Gigitan Cinta

Begitulah akhirnya kisah cinta satu pasangan yang saling mencintai daripada Mexico ini. Apabila gigitan cinta diberi, seorang remaja lelaki telah maut akibat mengalami kekejangan apabila selesainya majlis makan malam bersama teman wanitanya,

Doktor dan petugas paramedik telah mengesahkan bagaimana gigitan cinta yang dilakukan oleh teman wanita Julio Marcias Gonzales, 17, telah menyebabkan saluran pembuluh darah Gonzales mengalami pembekuan sehinggakan aliran darah untuk pergi ke bahagian otak tidak lagi berfungsi.

Akhirnya Gonzales gagal diselamatkan apabila dia juga diserang strok sebelum dia disahkan telah meninggal dunia.

Ekoran kejadian ini, kekasihnya tidak dapat dikesan dan dipercayai telah menghilangkan diri kerana kecewa yang amat sangat apabila ibu bapa Gonzales menuduhnya yang menyebabkan kematian anak mereka.

New Zealand Medical Journal juga telah melaporkan bahawa kes kematian akibat ‘love bite’ atau gigitan cinta ini bukanlah kes pertama yang terjadi. Doktor Teddy Whu mengatakan dia pernah juga merawat kes sebegini akibat daripada gigitan cinta dan mengalami strok seketika sebelum meninggal dunia.

Berita ini mungkin sukar dipercayai oleh sesiapa sahaja tetapi jangan memandang remeh perkara seperti ini yang boleh mengakibatkan kematian.

Kepada mereka yang sedang cuba-cuba untuk melakukan gigitan cinta, anda disarankan harus berhati-hati kerana malang tidak berbau.

Sumber: Remaja
loading...

0 Response to "Kerana ‘Gigitan Cinta’, Remaja 17 Tahun Meninggal Dunia "

Post a Comment