Luahan Bapa : Menyesal Aku Bagi Smartphone Pada Anak Aku Seawal Darjah 6

loading...

Ni gambar 2 bulan lepas. Adik ni darjah 6 dah ada smartphone. Anak tunggal. Matt snap gambar dia sedang tengok video lucah dengan kawan2 lain. Bila matt tanya mana dapat? dia cakap memang dah ada dalam handphone. Beli dari sepupu. Mana dapat duit?. Mak bagi sebab sepupu nak jual harga murah( rm150.)

Ini yang matt nampak depan mata, bagaimana pula dengan rakan2 mereka yang lain? bagaimana pula jika mereka lihat video ini bersama adik perempuan jika mak ayah tiada dirumah? siap ada group whatsapp lagi, dalam group whatsapp penuh dengan gambar lucah. Apa yang matt risau, pada awalnya mereka menonton, lama kelamaan mereka akan cuba untuk tiru aksi dalam video tersebut. Tidak hairanlah jika usia begini mereka boleh "TUNJUK JARI TENGAH".

Rakan semua, matt menyeru untuk hentikan terus smartphone bersama anak2. Bagi mereka handphone tanpa screen. Fahamkan mereka kenapa perlu handphone biasa sahaja. Tidak salah untuk mereka guna youtube tengok didi n friends. Tapi cukup untuk itu sahaja, bukan untuk mereka miliki.

Miliki smartphone banyak keburukan untuk masa akan datang terutama tumpuan mereka dalam pembelajaran dan ibadah. Jarang matt jumpa remaja ada smartphone untuk baca Al-Quran.

-EncikMatt-
#Prihatin
loading...

0 Response to "Luahan Bapa : Menyesal Aku Bagi Smartphone Pada Anak Aku Seawal Darjah 6"

Post a Comment