Menyayat Hati!.. Bayi Lena Beralaskan Baju Ibu Yang Koma Di Hospital

loading...
Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Sebak hati kami bila baca luahan lelaki ini tentang bayi yang tidur nyenyak beralaskan baju ibunya yang sedang koma dan terlantar di hospital.

Menyayat Hati!.. Bayi Lena Beralaskan Baju Ibu Yang Koma Di Hospital

Sudah hampir seminggu ibunya terlantar di wad ICU gara-gara dirempuh, ditanduk oleh lembu korban dan mengalami pendarahan teruk di bahagian badan dan kepala.

Menurut lelaki bernama Zakry Mahkota ini, bayi yang baru berusia 6 bulan itu merupakan anak kepada abang iparnya. Lebih menyedihkan selepas kejadian, bayi ini demam.



Ibunya, seorang Pegawai Felcra terlantar di ICU dan tidak sedarkan diri kerana dirempuh dan ditanduk semasa penghantaran lembu korban.


Kerinduan terhadap ibunya. Baby Ariq tido atas baju ibu nya dgn nyenyak skali. Kebiasaan Baby Ariq tido atas badan ibunya setiap malam. Sudah seminggu ibunya koma di Hospital Pulau Pinang akibat insiden ditanduk lembu korban. Baby Ariq juga demam sehari sebelum kejadian. Sgt2 sebak dalam menjaganya ketika demam ditambah dgn kerinduan terhadap ibunya. Mohon saudara mara, shbt handai dan rakan2 ku sama2 berdoa utk Ibunya Norpiah Binti Mattahari kembali sedar dgn normal dan sihat seperti sediakala. Hanya Allah sahaja yg akan membalas jasa baik kamu semua. Semoga Allah Merahmati Dan Memberkati Kehidupan Kamu Semua.

Kronologi kejadian:-

Berita Wanita Ditanduk Lembu di Berita Harian, NST & Sinar banyak fakta yg kurang tepat.
Berlaku pada 23/09/15 di Sebuah Kmpg Di Tanjung Bungah, Pulau Pinang.
Skrg Di ICU Neurosurgery Blok A, N1 Di Hosp P.Pinang.


Norpiah Mattahari

Cerita Sebenar ~ Mangsa terlibat adalah Norpiah Mattahari, Peg. Veterinar Felcra Jeniang & Seorg Pemandu Felcra. Kejadian Berlaku ketika mereka sedang bertugas di mana mereka telah ditugaskan utk pergi menghantar lembu korban ke kg berkenaan di P.Pinang.


Bayi Norpiah Mattahari

Semasa lembu di turunkan, lembu berkenaan telah terputus tali & lari. Tetapi secara tiba2 juga lembu berkenaan telah berpatah balik ke arah lori di mana pemandu, Nor & masih ada lembu2 lain di atas lori. Pemandu sempat mengelak Tetapi Nor di rempuh & ditanduk oleh lembu berkenaan dari arah belakang (bhgn perut & pinggang) & Terdapat kecederaan parah & pendarahan di blkg kepala kiri & kanan mangsa Mengikut pemandu, Nor melambung & kemudian terjatuh & blkg kepalanya terantuk di birai longkang (konkrit).

Sehingga kini Nor masih koma & kritikal. Dua  pembedahan segera telah selamat dilakukan pd malam kejadian & keesokkan harinya & sudah ditebuk di leher utk ganti pernafasan ptg kelmarin.
loading...

0 Response to "Menyayat Hati!.. Bayi Lena Beralaskan Baju Ibu Yang Koma Di Hospital"

Post a Comment