Keluhan Sedih Ibu Berpantang Rumah Mentua, Sakitnya Tuhan Saja Yang Tahu

keluhan ibu berpantang dirumah mentua-saya diberi makan ikan parang masak kicap.allahhuakhbar..luka jahit terasa sangat berbise. sakit sampai xboleh duduk


Saya baru beberape hari berpantang anak pertame.. berpantang umah mertua atas permintaan suami. Mula berpantang.



. baru nak minum air pun asik ditegur jangan mnum air banyak. Bontot ade buasir tapi dipaksa pakai bengkung jawa yang ikat bontot sampai nak jalan dan xboleh.. ketat sangat.. 

buasir pun berdenyut je.. ape yang saya cakap xboleh dimakan lagi sebab luka jahitan bawah masih baru lagi.. mertua xnak dengar.. 


Hari ni saya diberi makan ikan parang masak kicap.. allahhuakhbar.. luka jahit terasa sangat berbise.. sakit sampai xboleh duduk.. dah xboleh dduk. Dipaksa lagi untuk pakai bengkung ketat2 dari bontot sampai dada.. nak susukan baby pun susah. Terpaksa mengiring sambil susukan baby.. dugaan betul la.. 

 bila minta suami cakap kan ape yang boleh makan xboleh mskan, bengkung xboleh nak pkai ketat2 dekat bntot sebab saya sakit, air kane minum banyak.. suami pulak kane marah.. misi pulak asik marah je.. dari bersalin sampai dah dekat 1 minggu. Saya belum lagi buang air besar.. hb pun low.. sarapan saya buat sendiri.. xpe la.. x susah pun.. untuk makan tengahari selalu lewat kadang sampai lapar sangat terpaksa makan biscot dulu.. takot baby kembung pulak nati.. tapi ini ok lagi la makan lewat.. tapi yang x tertahan lauk ape yang mskan tengahari. Itu la lauk yang makan untuk malam. Dipanaskan balik.. kadang bagi tanpa dipanaskan lauknya.. nasik pun same. Kadang dipanaskan balik.. malam baby berjage.. saya xcukup tido.. nak tido siang pun xboleh.. dimarahnye. Kadang saya tertidur jugak mase susukan baby.. sebab xtahan mate.. susah betul pantang dengan mertua.. hari2 air mate ni mengalir.. suami sampai sarbe slah.. hari2 suami minta maaf dengan saya.. nak blik pantang umah mak.. duit xde. Ya allah.. Tabahkan lah hti ini..


Read more: http://malaysianewsss.blogspot.my/2016/10/keluhan-ibu-berpantang-dirumah-mentua.html#ixzz4Od3XdGkI

0 Response to "Keluhan Sedih Ibu Berpantang Rumah Mentua, Sakitnya Tuhan Saja Yang Tahu"

Post a Comment