Mula-mula Ingat Kena Demam Campak, Tak Sangka Rupanya HFMD.

loading...
Anak saya baru je baik.seminggu kena.

dia jerit2 sakit x leh makan.sbb jadi penuh dlm mulut..
Mula2 ingat kena demam campak.tp x sangka kena HFMD.

Saya guna 100% rawatan tradisional cara org india.jiran kat rumah saya bg petua ni..alhamdulillah..dah ok sgt2.sampai saya bawak p hospital swasta dokter pakar kanak2 pon puji..dia ckp pandai saya jaga anak sampai jadi kering elok sakit dia tu...
ni ada sedikit petua..

First saya bg anak saya makan ais krim vanila.ais krim ni nak bg luka dlm mulut reda..cubalah.mmg sgt2 berkesan.

Kedua : ambil sebesen air paip.letakkan di bawah cahaya matahari (saya letak pukul 10.40pagi sampai pukul 1ptg ).masukkan serbuk kunyit satu sudu besar.biarkan sampai air paip tadi panas2 suam.

Masukkan juga daun bambu ke dalam air tersebut.

Lepas tu bg anak kita mandi guna air ni.jgn bilas dgn air

paip.biarkan air kunyit dan daun bambu ni di badan anak.jadikan penawar.

Ke tiga : ramaskan daun bambu dengan bedak sejuk.lumurkan ke tangan ,kaki kat bahagian yg kena sakit ni.jgn masukkan dlm mulut tau.yg dlm mulut tu bg makan ais krim vanila je.

Insyaallah.selepas 2-3 hari pasti akan hilang .cubalah sbb saya sendiri dah alami.
c&p

ank sy kna pun br kna ksian sgt smpai xmkn mnum








loading...

0 Response to "Mula-mula Ingat Kena Demam Campak, Tak Sangka Rupanya HFMD."

Post a Comment