Perkongsian Resume Menjadi Viral

Setelah tamat zaman belajar pasti ramai yang mencari contoh resume yang baik .




Setelah tamat zaman belajar pasti ramai yang mencari contoh resume yang baik supaya dapat menyediakan resume yang menarik dan lengkap untuk dihantar kepada potensi bakal majikan. Sejajar dengan perkembangan teknologi sekarang ni sudah pasti pelbagai jenis bentuk resume yang diolah menjadi menarik, kemas dan efisyen.
Kat sini, kami ingin cerita sedikit tentang penulisan resume yang dikongsikan di Facebook Asyraf Muda. Menurut Asyraf infografik resume sudah menjadi trend zaman kini kerana iainya padat, ringkas, tepat dan apa yang paling penting sekali adalah menarik perhatian.


Asyraf menyatakan dia bukanlah seorang yang kreatif, kebanyakan perkara yang dipelajari nya adalah dengan meniru, cuma bezanya Asyraf bukan sekadar meniru tetapi dia cuba memperbaiki apa yang sedia ada.
ps: Jangan salah faham tau bukan nak suruh korang selalu meniru, apa yang Asyraf maksudkan kat sini adalah kita copycat benda yang baik untuk menjadi lebih baik. 
Pemuda yang baik hati ini turut kongsikan template resumenya untuk ditiru orang ramai. Tools yang diperlukan adalah PHOTOSHOP. Kemudian, korang kena download link dibawah ni
Klik save dan file tersebut akan download dalam bentuk zip. Extract file tersebut lepas  tu simpan di desktop supaya senang nak cari.
Seterusnya, buka PHOTOSHOP dan ikut step ni..
File--> Open --> cari file yang korang extract kat desktop tu, dan kat dalam tu ada tiga file psd. korang klik lah resume.psd and Open.
Seterusnya, bila korang klik open, keluar lah template untuk yang boleh di edit.  Serius tak susah pun. Kalau korang nak tengok contoh resume Asyraf korang boleh klik kat sini http://portfolio.asyrafmuda.com
Selamat mencuba semua. kalau berjaya, jangan lupa share kat kawan – kawan. 

0 Response to "Perkongsian Resume Menjadi Viral"

Post a Comment