Dr Asri Dedah Ahli Sunnah Wal Jamaah Sama Sepeti Hindraf Yang Membantah Dr Zakir Naik

loading...

Dr Zakir Naik Islamkan orang (dengan izin Allah), Alhamdulillah itu jasanya yg sgt besar dalam Islam, semoga Allah membalasnya dgn kebaikan2 yg besar.
Tapi bila dah masuk Islam, malah kita yg dah memang sudah Islam ni pun hendaklah menyerahkan urusan agama kita baik dalam bab tauhid atau fiqh serta tasawwuf kepada yang ahli.

Kalau kau terer dalam bab hadith, maka itu bidang kau dan tugas kau adalah dlm bab menjaga hadith. Tapi kau tidak boleh membuat lebih daripada itu yakni istinbath selagi kau bukan mujtahid yg belajar usul fiqh.
Kalau kau terer dlm bab Sejarah, sirah Nabi SAW, hafiz al Quran dan hadith, dan senagainya, kau hy boleh sampaikn apa yg kau tahu tentang itu, supaya orang bukan islam akan tertarik dengan Islam, dan orang Islam akan bertambah kuat keimanan dan keyakinannya. Tapi still kau tidak boleh gunakan semua itu untuk berijtihad sendiri selagi kau bukan mujtahid.

Mujtahid ni pun ada tingkatan2nya, ada mujtahid mutlak, fatwa dll. Tapi setiap mujtahid itu adalah orang yg menguasai pelbagai bidang ilmu, bukan hy pada satu ilmu shj.
Maka dlm hal ini, apa isu sebenarnya? Kami bukan serang dr Zakir Naik. Tapi kami tidak mahu pegangannya bahawa tawassul itu syirik mempengaruhi unat Islam di Malaysia, hatta satu dunia. Penat2 Islamkan orang kafir, tp hy kerana xmahu hormat pegangan ahlul sunnah waljamaah dlm bab keharusan tawassul, maka xpasal2 mengkafirkan umat Islam yg bertawassul dengan tuduhan mensyirikkan Allah SWT.
Kan rugi?

Anggap saja pencerahan yg kami buat tentang maulid, tawassul dll terhadap dr Zakir Naik itu sebagai benteng bagi umat Islam supaya tidak terpengaruh dengan beberapa hal yg disebutkn ini, maka ambillah yang baik, tolak mana2 pandangan yg bersifat takfiri. Kerana ia hy akan mengeluarkan lebih ramai umat Islam drpd agama akibat mensyirikkan umat Islam yg bertawassul.
Telah kami nukilkan banyak hadis2 tentang tawassul. Nabi saw tawassul dengan hak2 Nabi Allah, Nabi juga mengajarkn kpd saidina Hunaif yg buta untuk bertawajjuh dengan Nabi (kerana kita meminta kpd Allah, maka xde perbezaan samada nabi masih hidup atau sudah wafat.), imam Syafie bertabarruk, dan sebagainya. Bahkan dr Wahbah Zuhaili juga membenarkan tawassul bahkan mengkritik golongan yg menolak tawassul dengan mengatakan golongan.ini mengehadkan kebaikan pada diri sendiri shj.
Itu aje pun isunya.
Yang Wahabi ni pulak jadi batu api, tiba2 samakan aswj dengan hindraf tu kenapa? Inilah penyakit hati namanya. Teruk betul perangai mufti sorang ni, termasuklah ahli2 majlis fatwa beliau. Benda yg xpatut jd isu, dijadikan sbg isu. Malah mengajar pengikut2nya mengHindrafkan umat Islam aswj. Inikah akhlak pengaku2 pejuang al Quran dan hadith?
Yang kena tipu tu, bertaubatlah. Lepas tu kaji sikit, jangan 24jam asyik nk bertaqlid buta je seolah2 tok syeikh kamu itu maksum dan perkataan2 mereka mutawatir setaraf mcm al Quran dan hadith. Pendapat mereka boleh ditolak dengan fakta, bukan khayalan2 kosong semata2.
loading...

0 Response to "Dr Asri Dedah Ahli Sunnah Wal Jamaah Sama Sepeti Hindraf Yang Membantah Dr Zakir Naik"

Post a Comment