KAD DEBIT - Nilaikan dan Fikirkan Bahayanya

loading...

KAD DEBIT - Nilaikan sendiri 

Baru semalam aku baca.. sharing sorang owner farmasi yang citer kisah ada mak ayah tu duk swipe debit card banyak kali tapi decline. .. kali ke 3, dah unsucces sebab apa? sebab duit dalam bank dah licin. sebab apa? sebab yg decline 3-4 kali tadi tu.. sebenarnya succes.. duit tolak... tp... xtau kenapa decline tu. 

Jadinya. Nak jadi cerita. Harini turn aku pulak. Lepas register Inas taska, mau melayang cash semua.. licin wallet...tinggal asap. So.. mmg broke sangat dah masatu. Cikgu pulak bagi listed apa nak kena ada.. esok dah masuk sekolah nii...harini maknya br terkial2 nak register & membeli. 

Pergi la shoppingmall paling dekat, Aku pun start la.. grab itu, grab ini... biasa la. sindrom mak-mak over anak nak masuk sekolah. 

Dah siap. Kumpul dekat cashier. Total RM149.40
Kali pertama swipe debit - DECLINE
Kali kedua swipe - DECLINE
KALI KE TIGA - DECLINE

Aku nampak la.. asyik decline jadi aku tanya. ada option selain ni x? akak x ada cash ni... 

cashier jawab. ada-- pergi bank lah. tak pn sy cuba kali last kak....sekarang kad baru semua sy cuba. semua decline kak. Harini saja dekat 6 kasteme decline. 

aku angguk. nampak la.. dia ambil pemadam gosok2 dekat cip KAD MAYBANK BARU AKU TU. 

Kali ke empat. DECLINE. 
Aku tanya... duit x tolak dik ekk.. Decline tu..sambil sengih2... dia kata.. x lah kak.. resit x kua pun. 

Ok xpe. akak pi bank jap ambil cash.Pergi semula. Bayar. Masuk kereta && entah mcm mana. macam nak buka apps Maybank2u untuk tengok history. 

&&&& Yessssss. Keempat-empat transaksi berjaya. RM149.40 X 4kali. 

&& total tu semua dia dah deducted dari akaun aku.

Aku ni... spechless. Aiii baserrr betul Maybank ni.. MUJUR LA AKU CHECK.Terus la call Maybank..

Dapat cakap dengan Operator. Dia pun check sistem dia dan sahkan mmg ada transaksi dan semua berjaya. 

Aku tanya. tp kenapa dekat sana semua transaksi DECLINE?

Dia jawab. Succes tapi FLOATING. Dalam account tolak... tapi tak masuk pun account mana2 pihak. Sebab tu asyik decline jeee..

Aku mls nak tanya banyak. Just get thru guana nak dpt balik duit tu. 

Dia jawab isi form dalam website Maybank & email pada diorang && akan dapat balik dalam masa 30 hari. Sebulan...bodo kan?! Bapak lama... Mujur aku ada duit lagi! Kalau tu je duit aku ada.. 

Ok..abis citer. Pasni mmg x mau la gamble je swipe debit. Pakai cash lagi senang. 

Pandai2 la korang nilai semula penggunaan KAD DEBIT BARU NI..BILA MINTA TUKAR, berdegor2 citer.. nak upgrde la apa la..kad dulu x ada gini punn... korang pn. ada cash. byr cash.. biarlah old fashion pun.. nak dpt balik.duit tu.. bukan senang. 
#komunitikuantan_info
loading...

0 Response to "KAD DEBIT - Nilaikan dan Fikirkan Bahayanya"

Post a Comment