Wanita Dalang Skim Cepat kaya Di Tahan





ini hasil kajian ( suka2 aje) & pengetahuan atuk berpuluh tahun ttg skim cepat papa ( bukan kaya) ni...atuk 'didedahkan' kpd skim2 mcm ini pd thn 1985 lagi ( masa belajar)...cerita2...pengalaman kenkawan2 yg joined skim Pak Man Telo....dari untung bertahun2 beratus persen...ada yg joined guna semua wang simpanan...bergadai bergolok...jual tanah...bendang....sampai le habis semua wang 'pelaburan'...


pada thn 2001 dulu semasa atuk attached di Mercury Securities ( Butterworth)... selama 4 bulan selepas office hour...atuk akan ke Bandar Baru Kulim...' mengkaji' ttg bagaimana operasi diantara skim cepat papa terbesar dlm sejarah kita...iaitu Platinum Lane Sdn. Bhd...didalangi oleh bekas seorang 'motivator tersohor' , berperibadian 'warak' ,bermoto kan 'membangunkan ekonomi ummah' , ada ahli2 jemaah tabligh 'terjual' , ramai artis2 'kena jual'...yg hampir 'terjual' ialah Siti Norhaliza !...'operator' itu offer Siti utk berlakon filem ( belum ada skrip lagi) sbyk RM 1 juta...hari2 promo kat radio...sape ingat...

just name it..these 'money game'...Pak Man Telo,Tin Con,Skim 350,Swiss Cash,FCPO Trading Sdn Bhd., Om***a Trends, Up Tr***s...ramai 'kenalan' atuk tebako...ada yg atuk beri pandangan sebelum terkena...tapi...masuk jugak...ada yg dah terkena...baru bercerita kat atuk...atuk hanya boleh menolong dgn memberi penjelasan & penerangan aje...after all...decision..terpulang kpd diri masing2...

semua skim2 'money game' ni...mungkin baru pd segelintir kenkawan...mungkin ada yg x serik2...but to me...x kira le...apa namanya...apa jenis 'perniagaann' nya...bagaimana cara 'keuntungan' di berikan...hakikatnya...ia tetap 'skim cepat papa'...it's just a 'MONEY GAME'..salah dari segi undang2...salah dr segi praktis & etika perniagaan ...salah dari segi agama & moral...& yg PASTINYA...pelabur akan LEBUR !

modus operandi skim ini diantaranya:

1- menjanjikan pulangan yg ' orang mengong' jer yg percaya..
2- berlandaskan ' islamik' kononnya...pase kalu bab agama ni...orang melayu ' lemah lutut'...x de dakwa dakwi dah...xkan ' puak2 agamawan' ni nak tipu..
3- di dalangi oleh ' professional' melayu...pase jiwa orang melayu senang ' terlebih hormat' kpd orang yg kononnya lebih ' pandai' dr diri sendiri...inferiority complex...
4- beroperasi di kawasan outskirts dr bandar2 besar...pase orang melayu pekan mungkin x mempunyai lebihan tunai berbanding orang2 di kampung...walaupun gaji besar duduk di pekan...namun...kos sara hidup ..tinggi...x de surplus...
5- diantara target market adalah government servants...golongan ini senang buat loan koperasi..bank rakyat..setakat pinjam & ' labur' 50k tu...x de hal...
5- skim2 sebegini akan muncul mcm cendawan selepas hujan...apabila keadaan ekonomi yg ' teruk'... orang hilang pekerjaan..harga barang melambung naik...perniagaan & perusahaan byk yg meleset..inilah keadaan yg plg sesuai skim2 ini menjual ' mimpi indah' kpd orang2 yg sedang kecewa...

bab ' buat duit' ni..jarang orang pakai akal...so...jika dtg sesuatu ' pelaburan' yg ' too good to believe' ni...rujuklah kpd kenkawan2 lain yg arif..@ terus telefon Bank Negara Malaysia..Securities Commission utk penerangan lanjut...

duit kita punya...akal kita punya ...gunakan sebaik2nya...

0 Response to "Wanita Dalang Skim Cepat kaya Di Tahan"

Post a Comment